Primer Panell d'Experts del Projecte PreTrans, el 29 d'abril

16/04/2015

El proper dimecres 29 d'abril, dins del projecte de recerca "El paper de la premsa diària en la transició democràtica. Cobertura informativa i comportament polític de diaris i periodistes" - PreTrans, se celebrarà al Campus de la Comunicació de la UPF el primer Panell d'Experts-Workshop, dels dos planificats abans de la fi del semestre.

Mitjançant aquest acte, es pretén enriquir el coneixement obtingut al llarg dels tres anys de recerca, en concret sobre dos aspectes principals: les actituds polítiques dels periodistes durant la transició i les relacions de complicitat entre polítics i periodistes.

Per aquest motiu, a aquest primer Workshop s'ha convidat a tres destacats periodistes de la transició: Miguel Ángel Aguilar, Antonio Franco i Ramón Pi, i a cuatre acadèmics especialitzats en Història del Periodisme, de las Universitats de Sevilla, Castella-La Manxa, Complutense de Madrid i San Jorge de Saragossa.

El segon Panell d'Experts-Workshop comptarà amb la presència de tres polítics de l'època i cuatre acadèmics de sengles universitats, i se celebrarà a mitjans de juny, en data encara per determinar.

Cadascuna d'aquestes jornades científiques constarà de dues sessions. Una de matí oberta al públic i una segona de tarda, el Workshop-Seminari en si mateix, limitada als investigadors del Projecte i acadèmics convidats.

Els resultats i conclusions d'ambdues jornades es publicaran pròximament a aquesta pàgina web.