Celebrat el primer Workshop-Panell d'Experts del Projecte PreTrans

30/04/2015

El 29 d'abril va tenir lloc al Campus de la Comunicació de la UPF el primer dels dos Workshops-Panells d'Experts que se celebraran en el marc del projecte de recerca PreTrans.

L'acte del matí, obert al públic, va comptar amb la presència com a ponents de tres destacats periodistes de la transició; Miguel Ángel Aguilar, Antonio Franco i Ramón Pi. El pes principal del torn de preguntes va recaure sobre els professors Antonio Laguna, de la Universidad de Castilla-La Mancha; Antonio Checa, de la Universidad de Sevilla; Javier Muñoz Soro, de la Universidad Complutense de Madrid; i Ricardo Zugasti, de la Universidad San Jorge de Saragossa.

En la sessió de la tarda, restringida als investigadors involucrats directament en el projecte, van participar els acadèmics convidats juntament amb els membres del projecte PreTrans.

L'objectiu d'aquesta activitat és ampliar i matisar el coneixement sobre la premsa diària en la transició democràtica, la cobertura informativa i el comportament polític de periòdics i periodistes ja adquirit pel GRP al llarg dels tres anys de recerca que ha durat el projecte.

El segon Workshop se celebrarà l'11 de juny i se centrarà en aquesta ocasió en la visió dels polítics. Per a això s'ha convidat a Raimon Obiols, Ramón Tamames i Jorge Verstrynge, així com a quatre acadèmics de sengles universitats espanyoles (cartell adjunt).

Els resultats i conclusions d'ambdues jornades de recerca es publicaran pròximament en aquesta pàgina web.

• Ramón Pi
  • Miguel Ángel Aguilar